Actief in de buitenlucht

Deel nu...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

MATRA-nietbinnen.nl1De zomer komt er weer aan en daarvoor willen we natuurlijk actief zijn. En wat is er met die weer nou fijner dan activiteiten ondernemen in de buitenlucht.

Tennis

Voor de competitie gerichte actievelingen onder ons is tennis een geschikte sport. Je kunt je aansluiten bij een tennisvereniging; lessen volgen en competitie spelen. Maar je kunt ook gewoon met vrienden eens per week een baan huren en zelf er zelf een competitie van maken. Tennis is de tweede grootste sport van ons land. Ruim 660.000 Nederlanders staan regelmatig op de tennisbaan. En dat is niet zo gek want iedereen kan leren tennissen, de sport is flexibel in te passen in je leven, goed voor je gezondheid en geschikt voor alle leeftijden. Onderzoek wijst uit dat mensen die tennissen slanker zijn, meer uithoudingsvermogen hebben, sterkere botten en spieren hebben, meer goede cholesterol hebben en een betere conditie hebben. Naast gezondheid is natuurlijk ook gezelligheid belangrijk. Veel tennisverenigingen organiseren regelmatig activiteiten en voor nog meer gezelligheid kun je natuurlijk zelf actief worden.

Hardlopen

Hardlopen is een vorm van atletiek. Je kunt dit recreatief en in wedstrijdverband doen. Hardlopen is een erg toegankelijke sport, hardlopen is voor bijna iedereen geschikt. Als je kunt wandelen kun je ook hardlopen. Het leuke van hardlopen is dat je zelf je route kunt bepalen, en dat je zowel alleen als met een grote groep kunt gaan lopen. Hardlopen is één van de makkelijkste manieren om een goede conditie te kweken en je gezondheid een boost te geven. Je voelt je nooit meer slecht in je vel, maar elke dag topfit. Je kunt er je gewicht mee op peil houden of zelf kilootjes verliezen. Met een half uurtje lopen verliest een persoon van 80 kilogram bijvoorbeeld 400 calorieën. Je hoeft bijna niets te investeren. Voor een klein bedrag kan je je al een degelijk paar loopschoenen aanschaffen. Je hoeft niet naar een sporthal of een sportplein. Je stapt gewoon naar buiten en kan er meteen aan beginnen, niets dat je nog tegenhoudt.

Fietsen

Een makkelijke en leuke manier om actief te blijven is fietsen. Je kunt een mooie fietstocht afleggen door de natuur, of gebruik hem om naar het werk te gaan. Fietsen draagt bij aan de algehele gezondheid op verschillende aspecten: Het verminderd stress, het helpt in de strijd bij overgewicht, het zorgt voor sterke botten en spieren en een betere bloedsomloop, het geeft rust en het draagt bij aan uw conditie. Maar is fietsen vaak al snel te veel voor je? Dan kun je natuurlijk ook kiezen voor een elektrisch aangedreven fiets. Door de motor zo’n fiets kun je langere afstanden fietsen in een kortere tijd en je wordt niet moe! Geniet van de natuur en de buitenlucht, samen met je man en kinderen, picknick tussendoor… perfecte zomer activiteit.

Golfen

Golfen is al lang geen sport meer alleen voor de elite. Golfbanen zijn erg toegankelijk en een leuke dagactiviteit. Wat veel wordt gedacht, dat golven een luie sport is, is niet waar. Bij het golfen zelf train je zowel je arm-, buik-, rug- als beenspieren. En doordat je lange afstanden moet afleggen tussen de verschillende holes, leg je heel wat kilometers te voet af. Golfen is een erg sociale activiteit, je gaat met een clubje vrienden, onder het slaan en lopen door klets je wat af, en je komt verschillende mensen tegen. Als je klaar bent met sporten, kun je nog lekker wat eten en drinken in het clubhuis, waar socializen en netwerken dagelijkse kost is. Een actieve doch gezellige buitenactiviteit die je het hele jaar door uit kan oefenen.